genom fläcklig spegel







Jag var uppe med tuppen idag, Henrik min tupp. Han åker alltid före mig... eller alltid och alltid. Det där är ju också en "rolig" historia. Vi åkte ju tillsammans till jobbet och tillsammans från jobbet en tid. Jag har för mig att jag skrivit om detta förr. Men det tåls att repetera ;) Jag fick ett utav mina berömda frispel, målade fan på alla väggar och var just på väg att "ta ut skillsmässa" när Henrik räddade oss (haha) genom att föreslå att vi inte bör åka med varandra till och från jobbet. Sagt och gjort. I 2 månader nu så har vi åkt olika tider till jobbet. Massa pussar på en sovande Emma sen drar han. Då ligger jag kvar en stund till innan kliver jag upp och åker med ett senare tåg. Perfekt ;)

Men idag passade jag på att kliva upp med honom, så vi satt och åt en frukost ihop faktiskt. Kaffe och ägg för mig, lyx frukost med andra ord.

Men då märkte jag också att jag fick så mycket tid över när jag var klar med det sista att jag unnade mig ett par ego kort genom den enda spegeln vi äger, badrumsspegeln. Förr var man ju drottningen av ego korten, men sen blev hon äldre och saker började dra åt fel håll. Då blev hon lite skygg för kameran förstår ni... men nu så, i rätt vinkel och ljus kanske man kan få till ett.  
Hur kan man bli så hemma blind???? Jag är expert på att inte "se" skiten på speglar och fönster. Inte förrän jag får främande som påpekar detta zoomar jag in och ser hur förvånansvärt skitigt det faktiskt är.

Men men, sen är ju jag aldrig sjuk heller ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0