Tufft

Vad jag önskar att jag hade ordets gåva. Då hade jag skrivit perfekta texter som målade upp precis hur jag mår nu. men det blir inte perfekt det blir bara jag ...
Jag är rädd ibland att jag är så pass sjuk eller skadad att jag behöver hjälp, kanske profissionell då jag har blivit lite utav en expert på att mörka djupt liggande känslor och problem att jag själv inte märker av dem längre. Men ibland så kommer dem upp och jag känner just hur ont jag egentligen har.
Nostalgi för mig är lika med smärta och tunga bedövande känslor! Det kan vara en film, en låt, en lukt ja vad som helst som får något att bubbla upp till ytan och jag minns exakt hur någonting var i ett ögonblick för 20 år sedan. Jag blir SÅ ledsen och det enda jag vill göra är att vrida tillbaka klockan och återvända...
Det började en film nyss, Patch Adams och i ett ögonblick var jag tillbaka i mitt nattlinne, sittandes på den ihopfällda sängen i Lenas vardagsrum. Det luktar kaffe och snön yr ytanför fönstret. Det är ljust ute och det är söndag. Söndag... den värsta dagen av alla dagar. Söndagar betydde hemresa, lämna Lena och Söderhamn.
När jag växte upp var det de enda jag och Jenny ville. Stanna kvar i Söderhamn för alltid, hos Lena och Perra. För mig som kommit mer överrens mer släkten betydde det att jag fick vara med dem också. Allt förutom att åka hem, hem till mamma och vem det nu än kunde vara, det ändrades rätt frekvent.
3 sekunder av en film som är så fin och så bra betyder tortyr för mig. är det inte märkligt.. men jag vägrar knäppa över så jag får ta pauser ibland när det blir för tungt över bröstet. Då ställer jag mig i burspråket, tittar ut över torget på alla männsikor och tappar bort mig i dem och i deras liv som  jag föreställer mig.
Det blev ett mindre roligt inlägg nu, men detta är också en del av mitt liv. det är så här det ser ut tyvärr. Även solen har sina fläckar så att säga :)



Kommentarer
Postat av: Emma

Malin, klumpig som jag är tog jag bort inlägget haha

skriv gärna igen! Puss

2012-01-21 @ 14:45:39
URL: http://emmahagman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, den fick för många besökare som var där i fel syfte..

Ja Emma, vilket årdet har varit. Som du skriver, det liksom poppar upp helt oväntat och man bryter ihop och kommer igen. En låt, ett programm eller en maträtt. Men tiden går och så länge den gör det så finns det lite hopp :))



Ja, jobbar mest hela tiden och Niklas lika så :) Vi jobbar mycket om varandra så vissa veckor ses vi knappt. Men det går bra :) Har ju ett jobb iaf :)



Åh jag på dig vännen! Fy vad jag saknar våra kaffe stunder ibland<3 Trivs du/ni? Ser att du pysslar på som vanligt :))

2012-01-21 @ 14:54:33
Postat av: Anonym

Ja, den fick för många besökare som var där i fel syfte..

Ja Emma, vilket årdet har varit. Som du skriver, det liksom poppar upp helt oväntat och man bryter ihop och kommer igen. En låt, ett programm eller en maträtt. Men tiden går och så länge den gör det så finns det lite hopp :))



Ja, jobbar mest hela tiden och Niklas lika så :) Vi jobbar mycket om varandra så vissa veckor ses vi knappt. Men det går bra :) Har ju ett jobb iaf :)



Åh jag på dig vännen! Fy vad jag saknar våra kaffe stunder ibland<3 Trivs du/ni? Ser att du pysslar på som vanligt :))

2012-01-21 @ 15:05:42
Postat av: Emma

Ja, vilket år ... vilka år! Alla dem här klyshorna att det som inte dödar härdar stämmer väl tillvisso.. man kanske inte dör men nog fan skadas man allt!



Så skönt att höra att du fortfarande har ditt jobb! Herregud som vi ältade vår arbetslöshet du och jag :) haha

och kärleken den består även om jag förstår att det är är tråkigt att gå om varandra också.

jag och Henrik har ju det precis tvärtom, vi går inte om varandra vi går PÅ varandra. Vi börjar samtidigt och slutar samtidigt. Än så länge har jag inga vänner här i Norrköping så det är inte så lätt att bara ge sig iväg till en vän heller, eller gå ut på stan för en fika. Måste jobba på det där.



Förstår nu att Henrik gav sig iväg på bandy 4 timmar bort ;)



Jag pysslar så gott jag kan, mest för att hålla mig psykiskt frisk under tiden lägenheten byggs på :)



jag saknar också våra kaffestunder! Du är en grym tjej Malin och du är verkligen en dog vän och en klippa!! Tveka inte att höra av dig om du behöver prata någon gång! Okej?

2012-01-21 @ 15:14:22
URL: http://emmahagman.blogg.se/
Postat av: Malin

Verkligen! Helt sjukt vad man orkar med egentligen :)



Ja, du Emma. Jag är såååååå himla rädd att behöva kliva in på den där förbannade arbetförmedlingen igen! usch! :)



Åh :( Jaa förstår det. Har du nå bra arbetskamrater då? Dom enda jag umgås med nu för tin är familjen och arbetet:)



Jaa man håller psyket på plats om man får pyssla lite :) Börjar tröttna hemma här nu åh vill ha något nytt att sätta tänderna i :) men det är ju inte billigt med hus sen vill man ju inte bo varsom helst :)



Emma, fina, underbara, vackra Emma!

Detsamma vännen, tveka inte att ringa <3

2012-01-21 @ 15:28:10
Postat av: Fia

Många kramar till dig hjärtat!! <3

Jag ska se till att komma till dig snart igen, du är ju bara 30 min bort.. PUSS

2012-01-21 @ 15:31:37
URL: http://sofiaswartling.blogg.se/
Postat av: Sofie

PUSS <3

2012-01-21 @ 16:01:48
URL: http://soofieeklund.blogg.se/
Postat av: Marie

Underbara du .. vet vad du menar, det förflutna min vän .. det där förbannade förflutna ! <3

2012-01-22 @ 07:38:20
URL: http://marieeks.blogg.se/
Postat av: Angelica

<3 <3 <3

2012-01-22 @ 19:32:29
URL: http://alsenlid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0