Glögg och kaka


Idag slutade vi ganska tidigt om man gemför med andra dagar i veckan. halv 6 var jag hemma idag, men då hann jag även med en vända på affären först där jag köpte hem glögg till Henrik, julmust till mig och lite saffran. Känner mig mer eller mindre tvungen till att baka en massa nu när jag köpte 40 ägg sist vi var och handlade. Det var extrapris på ägg så jag kanske kan ha överdrivit lite.. men jag erkänner inget!

I alla fulla fall så blev det en saffrans kaka a la Leila, med en extra tvist av moi :) Fruuktansvärt god kaka, så pass god att Henrik själv har ätit halva och faktiskt går omkring och tror att jag kan baka OCH laga mat... stackarn!
Jag gjorde ordning tosca smet och hällde över kakan dem sista 5 mintrarna i ugn, som sagt till och med jag tyckte att det smakade bra.

Nu ska jag försöka flirta mig till en massage tror jag, wish me luck.

Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0