I huvudet på Emma

I huvudet på mig, nu blir det en exklusiv förhandstitt på det som mitt huvud innehåller, och det är en hel del skit det haha

Nyss när jag var på toa gjorde jag som traditionen lyder, lyfter upp klänningen/tröjan och tar en titt på det som lurar in under. Ibland är det för att mina bröst under PMS sväller till oigenkännlighet och försöker fly ut ur sömmarna på min bh andra ggr så är det bara för att klämma på bukfettet.

Denna dag var en sådan, bukfettet alltså. Men också för att titta om jag ser någon skillnad. Jag har alltså för första gången gjort ett seriöst försök till att tappa ett eller två kilo, och det är inte för att jag är tjock, utan mest för att jag inte känner mig bekväm med alla dem cheeze ballz påsarna som hänger vid mittsektionen.

Så medan jag sitter där hinner jag tänka ut det att 0 tolerans inte riktigt är men grej då utan en 5 tolerans kanske mer känns som mig. Alltså en 5 procentare som jag får disponera ut lite som jag vill, vilket resulterade i att jag har ätit 3 små Dumlekolor idag.

Jag antar at mitt filosoferande på toa idag mest var för att på något sätt försöka ursäkta mitt godis intag idag… men duktig har jag banne mig varit! Ingen läsk, 3 Dumlekolor och mindre med kaffe på, jaa, 1,5 vecka kanske. Fixar jag det så kommer magkatarren göra resten, 3 munnar mat sedan är man tokmätt tydligen. Kunde inte komma lägligare om ni frågar mig!

:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0