avundsjuka

Vilket äckligt grönt monster det är! Man riktigt känner hur han äter upp allt gott innombords och allt blir bara fult och.. ja äckligt! Det finns en hel del jag går omkring och känner mig avundsjuk på, trodde man skulle växa ur det där men tydligen inte. Det är väl mest att jag blir otålig när jag läser, ser eller hör om andra som gör sånt som jag vill göra just nu.
Meeeeeeeen tålamod är en dygd har jag hört.
Så... jag får ge mig till tåls och inte stressa upp mig för mycket utan istället glädjas med andra som har det så mycket, mycket bättre (säger jag med en mjuk psykopat röst) hahaha
Nej men skämt och sido, Jag har det inte dåligt alls.  Det är lite stök och trök just nu, men jag får iaf bo ihop med kärleken, jag har ett jobb att gå till och vi flyttar inom kort till en mycket större lägenhet än denna. Den ligger på hela 120 kvm och jag LÄNGTAR! Bort från kartonger, 1.20 sängar, trång soffa, fallfärdigt kök, slagsmål om tvättstugan, 2 timmars pendling varje dag.. ahhh det ska bli ljuvligt! :)
Så där nu har jag bitchat ur mig en stund, hellre här än på stackarn i rummet bredvid :P
Nu ska jag göra mig iordning för snart drar vi på julmaknad. Sen ska vi hippa ungdommar spela Bingolotto haha Henrik blir som ett barn på söndagar och insisterar att och jag citerar "vi ska mysa ikväll gumman, du jag och Bingolotto. Vi kan tända ljus, dricka glögg och mysa". Hur säger man nej till något sånt? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0