Vad har Gud med det att göra ?!


Jag är och min syster satt och kollade på film igår, Freedomland hette den .
Jag var helt inne i filmen och tyckte den var sjukt spännande och Julian Moores insats var verkligen fenomenal !

Helt plötsligt säger polisen (som spelas av Samuel L Jackson) i ett försök till att trösta henne då hennes son var försvunnen att "Jag tror att allt gott och ont som händer, händer för att det är Guds vilja..."

Jag blev helt stum och shockad efter den meningen .. det var absolut den mest tafatta meningen jag någonsin hört och det lamaste försök till tröst till sådana som är i sorg och försöker hitta någon mening med allt (då jag tror att filmer har lite dolda budskap och visdomsord från dom som regisserat och skrivit manus).

Så bara för att Gud vill det så är det helt plötsligt okej dårå ?
Shit vad skönt det måste vara att tro på någon slags Gud ibland, och bara slopa allt ansvar över den mänskliga handligen helt och hållet .

Varför inte vända på det då .. 
Nån körde rattfull, kör över en mormor och hennes barnbarn med det var ju som sagts Guds vilja, så då är det okej då ?! 
Och vill Gud någonting är det ingenting man styra över längre, kommer ju ske vare sig man vill det eller inte !
Visst måste det vara så ?

nej nej nej !!!
NEJ till religion !
Det finns absolut ingenting som gör mig så upprörd som att prata om religioner, det finns absolut ingenting som åsamkat så mycket ont i världen som religion !

Och de troende vill säga att det gjort mycket gott också, fast statistiken säger att det faktiskt lutar mer åt det onda !

Jag skulle jätte gärna vilja säga att mina cigaretter gjort mig gott !
Jag blir så lugn och lycklig varje gång jag tänder en cigarett och jag bara njuter av varenda bloss jag tar .
Men jag är inte naiv för det, jag vet att under ytan, bakom det där mycket goda så vilar någonting ont .. som faktiskt dödar tusentals människor vareviga dag ...

Hur skulle världen se ut utan religion ?!

Kaos säger vissa ... andra "heaven on earth"

 


Kommentarer
Postat av: ιиєsιтα ♥

snygg blogg ju :D

2009-10-19 @ 12:21:15
URL: http://segerprincess.blogg.se/
Postat av: ιиєsιтα ♥

vsg :D

2009-10-19 @ 12:58:14
URL: http://segerprincess.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh som jag älskar att läsa dina inlägg :)

2009-10-19 @ 16:44:41
URL: http://malinklein.blogg.se/
Postat av: Marie

Du vet mycket väl vad jag tycker om den saken min älskade emma. Tacka vet jag religionsfriheten, annars hade vi väll tvingats att vara religösa på ett eller annat vis ;D

2009-10-19 @ 18:17:07
URL: http://marieeks.blogg.se/
Postat av: Malin

Meeeeen guuud så roligt!!!! :)) Ja det är klart vi ska!! när kör vi?! I veckan?! nu på en gång! jag har pysslat mig varm nu :)

2009-10-19 @ 23:40:46
URL: http://malinklein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0