Äg dagen!

Jag har suttit och funderat på att jag behöver göra ett beslut. Ett beslut om att ge mig f*n på att leva livet fullt ut.

Jag vet att det är en hel del klyscha över det hela. Men jag har för första gången haft en känsla av att mitt liv saknar mening. Och det blev genast alldeles för djupt och för konstigt för mig så jag antar att det var mitt undermedvetnas sätt att säga något i stil med vad Joe Vitale, känd från The secret, sagt;

“Varför bara vilja ha det……..när du kan FÅ DET
Varför bara tänka dig det…….när du kan SE DET
Varför bara attrahera det…….NÄR DU KAN SKAPA DET!”

Och med egna ord ”sluta dröm om det och gör! Sluta skjut fram allt till en framtiden som bara hamnar längre och längre fram. Ta tillbaka nuet och äg din egen dag

Jag måste göra så. Jag kan inte sitta inne på en lunchrestaurang och avundas dem som sitter två meter ifrån mig med en kaffe i handen och solen i ansiktet, njutandes av livet.

Jag måste ta tag i mig själv. Börja behandla mig själv så som jag förtjänar att bli behandlad. Sluta ta genvägar där det handlar om min hälsa eller mitt yttre. Det jag försöker säga är att jag vill ha mer kvalitet i livet än bara kvantitet och då menar jag främst i hur jag väljer att spendera min tid med mig själv och med dem runt i kring mig.

Jag har funderat på just varför man upplever att tiden går så mycket snabbare ju äldre man blir. Och det enda jag kan komma fram till är det att när man var liten så var det nästan ingen dag som upplevdes vara densamma. Varje dag var ett äventyr även om det i stora drag handlade om att kliva upp, äta sin frukost, gå till skolan, hem igen, göra läxan, äta mat och sova. Men OJ vad man fyllde dagen med spännande saker mellan dessa anhalter. Om det så bara var att sitta och fantisera om något som man såg framemot, eller om det handlade om att leka i någon timme med en kompis efter skolan. För att inte prata om rasterna under skoltiden. Alltid tyckte man att något var roligt. Alltid.. nått. Och jag tror att nu när man har blivit äldre och allt inte är lekstuga längre så glömmer man bort att ha roligt… varje dag. Det känns som att man unnar sig en dag i veckan eller på helgerna att verkligen må så där gott som man skulle kunna ta och må varje dag. måndag till fredag ser ungefär likadant ut så att 1 vecka känns helt plötsligt som 3 dagar om man räknar med lördag och söndag. Veckorna bara flyger förbi och medan sitter jag och gapar om allt jag inte hinner göra, allt jag skulle vilja gör aoch allt jag planerar att göra. Men gör jag något? Nej, ”för jag hinner inte”.

Det är skärpning nu... jag hoppas bara att jag håller det här löftet till mig själv nu. Livet står på sedeln, nu ska här njutas!

Det tog bara 26 år för att komma fram till det här. Dom kallar mig inte blixten för intet heller;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskar´t! <3

2012-03-12 @ 21:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0