Ett bord in the making







Ja, när man inte hittar ett bord tillräckligt stort, då får man helt enkelt slå sina kloka huvuden ihop och bygga ett själv. Men med tanke på att min sambo är helt teknik förskonad och inte är ett dugg tekniskt lagd så blev det jag som fick ha på mig snickarbrallorna :)

Iväg till Bauhaus för material och verktyg sen var det hem och klura ut första steget. Det tog en stund men nu börjar det faktiskt arta sig. från ett fyrkantigt plank till ett runt obehandlat träbord.
Nästa steg blir att slipa och sedan måla det. Jag funderar på att bara betsa det och lacka eller om jag ska vitsåpa och lacka... tycker ju om den ljusa träfärgen.

Hursomhaver så kastar jag in en bild sen om och när det blir klart :)


Kommentarer
Postat av: Angelica

Åh vad fint.. kan du göra ett åt mig sen när du är klar med ditt.. Jag vill ha ett rektangulärt! Kan man köpa ett färdigt plank?

2012-01-17 @ 08:56:23
URL: http://alsenlid.blogg.se/
Postat av: Anna

Emma!! Herreguud vad duktig du är! Det kommer bli PERFEKT!!!!

2012-01-18 @ 22:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0