en dagens i hissen


Vi äger ingen helkroppsspegel!!! Kommer jag på varje morgon..
Jag tittar på ett osminkat ansikte och över min livskarta (linjer och rynkor, jo jag har dom) och påsar under ögonen, rycker på axlarna och ger mig ut genom dörren.
Blir lika irriterad på mig själv varje morgon på vägen till spårvagnen över att min plan över att bli mer morgonpigg, hinna med en kopp kaffe, titta nyhetsmorgon och lukta som en nyponros alltid misslyckas. Jag sover till jag ar ca 15 minuter på mig innan spårvagnen går.
Väl i hissen på vägen upp till kontoret så hinner jag stå och spegla mig i det absolut mest smickrande ljus och tycker att jag nog ser rätt okej ut ändå.. det vill säga tills jag går in på toa och sminkar mig. Jisses amalia. Zombie för att jag är tom i blick och vampyr för att jag har likblek hy. Men det är inget lite solpuder inte kan fixa. Lagom till frukost är jag snygg som en översminkad transa ;)
Idag tog jag faktiskt en bild i hissen.
klänning och skinnjacka solen till ära. Lyxade även till det med ett par piloter :)
Den vita tussen är sen jag hux flux började blöda näsblod idag. Sexigt värre
Förresten.... kan man få bristningar.. i ANSIKTET?
Jag tror banne mig att man kan det, för jag har då det! Det är ingen hemlighet att jag lagt på mig ett par kg (10) men att 8 utav dem skulle sätta sig i ansiktet trodde jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0