Dova pasteller

(bild lånad av Day Home)
Runt i kring blogg världen läser man om människor som skriker efter vår, värme och framförallt dova pasteller. Jag kan inget göra än att ryckas med. Jag med vill ha värme, sol, D-vitamin, sova med 1 täcke istället för 2 + en filt (det är bara 18 grader inne hos oss)
Jag har faktiskt gjort något som jag aldrig gjort förrut och det var att sortera ut köksskåpen efter säsong. Jag vet att man i andra områden av hemmet brukar göra det, men det kändes helt enkelt inte rätt att glåma in i köksskåpen varje dag och se allt rosa och blommigt. Så bort med det, nu håller vi oss till neutrala toner tills våren kommer intågande. Men som det ser ut kan mina rosa och blommiga koppar få vänta en säsong till, då jag är heeelt och komplett förälskad i dova pasteller. Blekta färger av alla nyanser.
Tills dess får man fortsätta med sina ljus dag som kväll, tänd brasa, flera koppar kaffe och en frukost
i värmande kulör :)
Verum hälsofil med smak av blåbär, fullkornsringar med hallon och sen lite kanel över det :)
Gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0