Lemonad

Snodde ihop en lemonad förra helgen som jag glömt berätta om. Jag använde mig av grundreceptet till lemonad som är vatten och socker. Men till smaksättningen valde jag citron, apelsin och passionsfrukt. Det tyckte jag lät som en bra kombo:) Och som garnering toppade jag av med lite citronmeliss.



Den blev faktiskt väldigt god! 

Dock så tror jag att jag tills nästa gång kommer att använda mig att lite mindre socker än vad som står i receptet, det om man vill att den ska vara lite mer syrlig än söt.

Samma helg så gjorde vi en väldigt simpel och improviserad maträtt, men som blev så god att vi gjorde den igen dagen därpå :)

Fajitas med laxröra;




Vi stekte lax, coctailtomater, paprika, gullök och pressad vitlök i en massa olivolja. Mumsigt fullibibblan! Lät det puttra tills det blivit mjukt och fått färg. Krydda får man göra efter smak, vi använde bara salt och peppar.
Men det blev så gott så gott :)

Vid sidan av gjorde jag en ostdipp att ha till och den gjorde jag med creme fraise, philadelphiaost och hackad rödlök.

Den tror jag banne mig att det får bli imorgon igen alltså :)
Ikväll står det fyllda paprikor på sedeln. 

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0