I små doser klarar man av de flesta

visst är det väl så ?!

Jag är drottningen av liknelser.. jag har absolut ingen aning om vart dom kommer ifrån. Jag känner dock att det blir enklare för folk att förstå vad jag menar med hjälp av saker som dom kan relatera till.
Exempel: S känner sig lite tom nu förtiden och hon är rädd att det kommer förstöra mellan henne och den kille hon träffar nu. Hon undrar även hur det kommer sig att hon blivit så hård och.. inte känslokall men inte heller väldigt känslovarm.
Då hade jag såklart svaret åt henne.
Förklaringen: "liknelesen av en kariesdrabbad tand".
Någon sa till mig någon gång att om man har hål i en tand och ger fan i att laga den kommer den att värka sönder nerverna och tillslut inte göra ont längre. Samma sak händer när man har värkt länge över något, någon eller en rad olika saker, "känslonerverna" har värkt sönder och nu kan man inte värka längre.

Hon fattade precis vad jag pratade om!

Igår var jag, Sofie och Sabrina iväg till valbo för att kasta oss in med huvudet före i årets mellandagsrea. Gamarnas paradis!

Något fint drog man då allt med sig hem :) 
En roströd polo åt min lilla syster och en stickad grå långärmad tröja från Gina Tricot. Summa: 198:-
Ett set fjäder örhängen och en mossgrön jack/kavaj från Lindex. Summa: 199:-

En riktigt mysig dag hade jag verkligen igår, mycket skratt :D

Tack för det tjejer!

Jaa men vi träffade ju även finaste Malin på Gina.. höddu du Malin! Nu läre vi ta och styra något igen snart, en träff med vetebröd och kaffe, Du, Jag, Sofie med plats för fler :)

Pussis


Kommentarer
Postat av: Malin

aaaaaahh!! Jaa! nu helst kära älskade!! :)

2011-01-09 @ 20:37:27
URL: http://malinklein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0