Haltande afrikanska pojkar

Jag är tvungen att skriva igen. Jag sitter här och glåmar på tv och stannade vid Förhäxad och hann väl inte titta mer än 5 min innan jag BRAST UT I GRÅT !?
En snabb frekvens av en afrikansk pojk som haltar in i en hiss.
sorgligt .. nja, not so much tänker ni. 

Men för mig är det bland det sorgligaste jag vet, och det var inte förrän idag jag märkte av ett mönster.
För x antal år sedan när jag fortfarande jobbade på Blombergs och även bodde ihop med Fredrik så cirkulerade en reklam på tv. Jag tror det var en Rädda Barnen kampanj. I alla fall så filmades det runt i någon afrikansk by och i bakgrunden ser jag en ensam spinkig afrikansk pojk bland allt folk. Han höll i en röd plåtburk medan han haltade över en grusig väg. Jag dog lite grann inombords den dagen. Jag grät och jag grät och jag grät. Det blev inte mycket bättre av att reklamen kanske visades 3-4 ggr till den kvällen. Så när vi väl skulle gå och lägga oss var jag helt otröstlig och grät mig själv till sömns.

Dagen efter var jag helt slut och jag såg förjävlig ut. Jag var alldeles uppsvälld runt mina rödsprängda ögon och funderade helt ärligt på att sjukskriva mig. Jag visste ju att folk skulle fråga vad som hade hänt och Vad skulle jag svara då ? haha

Så... haltande afrikanska pojkar = min akillies häl.


Nu ska jag ta mig samman och rensa garderoben

Pussis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0