In th making




Här ligger dom och torkar. Mina halva ägg :)
Jag gjorde som så att jag tog ett litet vanligt pappägg delade på det och fylld det med lera. Sen gröpte jag ur ägget och sparade ca 1 cm runt väggarna så att ägget senare hade hål för godis, mycket viktigt! :)

Jag ska måla dessa när de torkat färdigt, jag tänker mig en brunaktig nyans med lite svart stänk i. Tänker också att man egentligen skulle ha kunnat klätt insidan utav pappägget med spets och fått ett rätt snyggt mönster på leräggen. Kanske ska prova det på nästa sats. 

Jag är rätt så nöjd med den krackilerade ytan också, tror att det blir en snygg kontrast till de mjuka fjädrarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0