Beslut



Ja, hörrni. Livet är bra underligt ibland och det tar så många svängar också. Vi tror att vi blir lycklig av att ha vissa saker mest av saker vi inte har. Vi tror också att vi blir lyckliga när vi är på ställen där vi inte är och av att göra vissa saker kanske sådant som vi inte kan just nu eller som andra gör. Alltså att gräset är grönast på andra sidan… tror vi. Ibland kanske det är så men jag vågar nästan säga att det mestadels är ungefär lika grönt där som det är på den plätt där du står.

Ja vad yrar jag i va?! :D

Jo nu är det bestämt, gräset var inte grönare i Norpan (Norrköping) utan vi tyckte nog att gräset smakade gott nog i Motala och därför blev det bestämt idag efter att ha varit och kollat på en lägenhet att vi tar den och vi har sagt upp vår.

Men hör på detta, vi kommer alltså att flytta från en 3.a på 120 kvm till en 2.a på 70 kvm. DET blir en utmaning för mig det. Henrik däremot... ja, slå upp nöjd i ordbok så hittar ni ett foto på honom där… alltid nöjd.

MEN, så här är det också planerat, att vi kommer bo där till år 2014 ungefär och då kommer vi ha hunnit spara ihop en liten slant som kan komma till användning eftersom vi kommer att börja leta efter hus då.

 Jag kommer att ha tid att känna och klämma på vad det är jag vill ha, vart vi vill bo, här eller i Norrland (Gävle el. Söderhamn) osv. Så jag tror att det blir bra. Jag måste intala mig själv det i alla fall:P

Läget som lägenheten ligger på går inte att sätta ett pris på, herre min gud vilken idyll. Den ligger alldeles vid Göta Kanal, nästan vid slussarna. I sommar är det fullt i båtar där med turister från resten av Sverige, Tyskland, Danmark m.fl. Alla fantastiska restauranger med uteserveringar och små kiosker är öppna och det är folk som sitter och äter glass och har picknick överallt. Det finns promenader längs med kanalen där man alltid ser någon eller några hurtbullar springa, en mamma med barnvagn eller en hundägare med sin hund. Det är verkligen en sommar idyll.

Huset som lägenheten finns i är en länga med 4 lägenheter på rad med egna ytterdörrar. Dem på hörnen har sin lägenehet på bottenvåningen medan vi två i mitten har en hall vi kommer in i först och sedan en vanlig inomhustrapp upp till lägenheten som består av en till hall, ett sovrum, en ”walk in closet”, ett rätt stort badrum (med tvättmaskin, halleluja) och ett vardagsrum/kök med öppen planlösning.

 

Mm, det blir bra, det blir bra … det måste bli bra ;)


Kommentarer
Postat av: Malin

Tycker det låter som en smart ide att flytta till ngt mindre som dessutom låter som ett mysigt ställe. Planer på hus i Norrland? hm låter som en bra ide :) Så om moster & co känner för att hälsa på er i sommar, så låter som vi tar in på hotell :)

2012-03-27 @ 20:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0