Hemma med smärtor från underjorden

Ja och med underjorden menar jag nästet där satan kommer ifrån!
Jag är hemma idag, både jag och sambon är hemma idag.. då jag satt i duschen i cirka 2 timmar i natt och då han inte vågade lämna mig (han tror att jag ska drunkna i duschen) så satt han med mig hela tiden. Han tog med sig täcke, kuddar och en bok och slog läger haha. Finaste människa!
Jag gav upp efter 2 timmars skållhet dusch och ingen luft och gjorde ett försök till sömn. Men då tog smärtan en annan vändning, och denna smärta får jag inte varje månad det är bara en handfull gånger jag faktiskt fått ondare än skit ont. Den (smärtan) tar ett stort tag om HELA magen, ända upp i mellangärdet och trycker, kramar och ungefär som om någon skulle slå dig där får jag ingen luft under kramperna. Jag blir såklart rädd då jag tror att det är något som kommer explodera inne i mig och jag kommer dö av inre blödningar och skriker och grinar som en idiot!
Det är ungefär hur min natt sett ut. När jag väl vaknade av klockan imorse fanns det inte en chans att jag orkade upp. Jag är så öm i hela tjejmagen och det känns som om mina inälvor förstorats 5 ggr och nu slåss om platsen.
Jag hatar att vara hemma när det inte är helg. Jag kan liksom inte slappna av och känna att det är förtjänad ledighet utan går omkring med dåligt samvete över att jag inte gör mitt jobb.
I alla fall så har jag tagit tag i att kolla upp varför jag har så här ont varje månad vid röda veckan och pratade med läkare för några veckor sedan och det låter som att dom misstänker det jag misstänkt en lång tid nu. Så jag har fått remiss till en titthålsoperation om 2 månader ungefär... det ska bli så skönt att äntligen få det bekräftat vad jag redan vet. Att jag har Endometrios.
Jag bara vet det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0