First day at work



Jag skriver om det jag skrev igår kväll, jag var inte vid mina sinnes fulla om jag säger så..

 

Nu sitter jag här, första dagen avklarad.  Har redan hunnit vara ute på ”fältbesök” också där jag fick ha på mig en 7 strl för stor signalgul jacka + HJÄLM! Japp, ni läste rätt. Jag såg ut som Bambi på ojämn mark när jag spatserade förbi alla Skanska grabbar som måste ha undrat vad faan jag gjorde där.   

Vi har även haft någon slags konferens via någonting externt och modernt (??) Vi skulle lära oss mer om vilka projekt som finns där ute för att förhindra räls-spring, och i och med det fick vi se en 8 minuter lång film av 2 personer som blivit av med både liv och lem av tågen L huualigen!

Vi fikade också, vi fikade till frukost, vi fikade på för middagen (vilket man skulle kunna tro var frukost fikat) icke! Vi fikade på lunch, under lunch och efter lunch. Eftermiddags fika och” avrunda jobbet” fika. Under en utav detta fika så hände något.. något så bissart och oväntat.  Han den äldsta utav dom alla böjar kasta pepparkakor som ninja stjärnor med ljudeffekter på han som skulle lämna sjukintyg då han precis opererat sig.

Spänningen var olidlig.. vad händer, vad gör han och hur mår nu den drabbade så att säga.

Skitbra! Han börjar mata pepparkakor han med och citerar nått ur Star Wars.

Vad i ?!

 

Efter jobbet mötte jag upp Henrik och vi drog en vända på stan, jag var ute efter ett par svarta smides ljusstakar. Jag hittade ett par på Claes Ohlsson för rimlig peng. Men när jag tände dom hemma blev jag besviken.. dom lyste inte så starkt och det är inte dem traditionella ljusen heller. Formen älskar jag. Så nu står vi där vid vägskälet, estetik eller funktion?? hmm … J äh, vi vet ju alla vilken väg jag kommer gå, why pretend.

Sen gick vi och åt en bit I väntan på bussen, vi hittade en jätte mysig liten restaurang som hade en levande brasa.

Henrik åt en bit medan jag satt och säg på en körsbärs milkshake, yum yum!

Ja det var väl det J

 

Nu är det igång, jag är nu officiellt en Trafikverkare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0