Slapp Tisdag

FY på mig.. Fy fy fy! Jag som aldrig sover länge... längre!
Jag sov till 12.18 idag!!! Vad är det för fel på mig?! Men det är ju såå sköönt. Speciellt när det är så där lagom mörkt i sovrummet, ljummet och alldeles tyst. Jag skulle nog ha kunnat sovit igenom hela dagen idag om det inte vore för mitt samvete. Solen sken för fulla muggar ute så jag slet tag i Henke-Penke och gick ut på baksidan för lite brunch. Och där blev vi kvar...

Tills jag får en snilleblixt från klar blå himmel att ge mig ut på jakt efter lite sprayfärg. Så på med kläder och skor och sen gick vi i nästan 2 timmar, men ingen färg hittade vi. Får ta och kika igen imorgon istället.

Jag skulle vilja hitta 4 eller fler träskålar för billig peng på någon loppis/second hand butik och sedan spraymåla dem i vallfri färg. Eventuellt lacka dom så de får en mer tålig yta.

Jag fick idén när vi var i Linköping och strosa. Jag vandrade in på Cervera som jag aldrig annars går in på. Jag såg ett par helt vanlig träskålar men som var målade i lite olika färger och tänkte att det där kan väl inte vara så svårt att göra hemma själv. Det enda jag behöver är ett par skålar och lite sprayfärg:) Så det var väl det jag tänkte prova mig på lite nu. Såg även att dem sålde träbestick i samma färger, vissa helmålade, andra bara på skaftet.





Visst blir man sugen på att plundra köksskåpen va ;)
Så enkelt, så snyggt och det är bara fantasin som sätter gränser...

Kommentarer
Postat av: sara

jajamensan här bor jag ;D och d eär goda hamburgare, fast jag har inte ätit många fast vi bott i 2 år :P de blir för nära :P haha

2011-07-13 @ 11:33:30
URL: http://blondstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0