Om jag ändå vore uppfinnare... och rik

Jag höll på och dammsög här hemma för ett par minuter sedan, och när jag kom in till vardagsrummet började jag på ren automatik gå till tv.n med alla sladdarna och tv-spelet för är det något man vet efter x antal vändor med dammsugaren så är det att det alltid samlas mest damm där. Bland alla elektronik saker.

POFF, sa det i mitt huvud. Tänk om det skullle finnas någon mojäng i snygg desing som man kunde placera i några utvalda hörn i hemmet som hade högre statisk elektricitet än en gammal tv (för dem nya är inte lika statiska tydligen). Det hade inte behövts så mycket heller då dem flesta hushåll har nya tv-apparater. Bara lite grann, tillräkligt för att locka alla råttorna till sig. (ungefär som en mikrofiberduk fungerar)

Tänk om.. en liten mojäng som drar till sig allt damm. Så det enda man behövde göra var att tömma den ist för att slita fram dammsugaren lika ofta. För är det något som iriiterar mig som en finne i krysset så är det dammråttor stora som katter som drar fram framför fötterna när man går.

Någon med medel och en injengörsutbildning som råkar läsa detta?! Hitta på en sådan här mojäng då är du snäll. Om inte för mig, gör det för alla allergibarnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0