Vaknade me en kopp Kenya



Utvilad slog jag upp mina grå/gröna i morse, 10.20. Kändes skönt att få sova tills jag vaknade och inte av någon irriterande melodi från mobilen. Utan bara jag, Henrik och en kopp nymalet kaffe från Kenya. Jag har aldrig provat något främmande kaffe, om man inte räknar Löfbergslila då ;) Kul när man kan lyxa till det så ibland.

Ikväll åker jag hem igen också, helt sjukt vad en helg kan gå fort.. alldeles för fort!

Jag måste berätta en rolig sak. Jag har snubblat över ett kanon ställe att träffa nya människor på och få nya kompisar..  tåget ! :D
2 ggr nu har jag börjat prata med passageraren i stolen bredvid och funnit en kamrat:) Förra fredagen var det Tina från Stockholm, hon är journalist. Vi bytte nummer och tänkte att vi skulle ses när jag är i Stockholm nästa gång.. och med tanke på att jag är i Stockholm jämt och ständigt, 4 ggr nu på 25 år så går det fort.

Sen nu i fredags så var det även där passageraren i stolen bredvid. Han var från Bollnäs och var född 92. Jag tror att han blev ganska förtjust i mig. Jag bjöd ju trots allt till med en show och film på datorn, det visades Småstadsliv. Tyckte det kändes lämpligt då pojken var från Bollnäs.

När det var dags för han att lämna mig vid Ludvika så stod han kvar och skruvade sig en stund och sa "vi kanske hörs då, vi hörs väl då" gång på gång. Super gullig :)


Nä nu ska jag gå och leta upp min pojkvän som försvinner lite då och då. Han brukar säga "jag har mycket att stå i nu" eller "det är mycket nu" innan han vesslar ut ur rummet och blir borta en stund. Knepig kille det där!


Ses och hörs !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0