ansikten från det förflutna



Jag hemsöks av ansikten från förr.
Dom påminner mig om gamla tider .. lyckliga tider .. jobbiga tider .. får mig att minnas sånt jag helst vill glömma  . 

Jag ser saker jag inte såg förr även fast jag tittade .
Jag ser dig och ditt ansikte .. tittar på mig, med de där sorgsna ögonen som bara skrek efter hjälp ... eller kanske förståelse, en förklaring . 

Jag hemsöks av samvetskval .. påminnelser att jag hade ett val då, nått som jag inte har nu . 
Jag hatar att jag var anledningen till ditt ansikte då .. det där ansiktet som besöker mig varje natt ..
Jag hatar att se din hand emot mig och se min rygg mot den .. 

Jag hatar vad jag gjorde mot dig .. jag hatar hur jag fick dig att känna .. jag hatar att du behövde mig så .. 
Jag hatar att jag svek dig som jag gjorde ..

Jag hemsöks av spöken från förr .. och jag är så ledsen .. jag vill bara säga förlåt .. förlåt, förlåt, förlåt mig .. hålla om dig å säga att allt kommer ordna sig .. 

Men det är försent .. jag ser ditt ansikte nu, klart och tydligt .. du är lycklig, jätte lycklig .. du har funnit ro och förhoppningsvis  känner du inte det onda från förr ..

Du har hittat rätt nu .. och du är lycklig .. det gör mig så glad .. men samtidigt ledsen över att jag inte hann laga det jag förstört .. att jag inte hann vända det trasiga ansiktet till det glada leendet jag ser idag .. att jag inte hann göra dig lycklig igen innan du gick vidare .. att jag aldrig hann säga förlåt ..

Jag hemsöks av dig som du var då ..
I mina drömmar väntar du fortfarande .. med ditt ledsna, vilsna ansikte .. på att jag ska hjälpa dig .. vända mig om och komma tillbaka .. 

Nu är det försent ..
Men Förlåt mig ändå !


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag vet att det va du som kommenterade mitt inlägg - ditt fuck up. Hahaha :P

2008-10-21 @ 21:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0