En befriande upptäckt

Det är väl själva faaan att man ska behöva skriva i gåtor och i chiffer när man skriver blogg då man aldrig kan vara riktigt säker på vilka som läser ...

Men min upptäckt iaf för dom som förstår är att jag insett att jag vill aldrig ha tillbaka det !
Det är inget för mig det där... men absolut inget ont mot dom som ändå väljer det livet .
Varför ge upp något som funkar liksom ..

Men det slog mig i morse när jag stod och väntade på bussen .. att jag aldrig känt mig mer självständig och "ensam" (på ett bra vis) som jag gör nu ..
Det är bara jag.. Jag först och främst, sen du och sen Vi .. Vi tillsammans bara du och jag som bestämmer som planerar och som gör.. utan några som helt påfestningar utifrån ..

Det är bara vi som existerar :)
Och jag älskar det ... jag älskar hur det är just nu ... och jag älskar hur det skulle kunna bli sen

Samma sak som fick mig att titta i den omtalade backspegeln och längta tillbaka med avund och nostalgi är det som idag och som alltid varit och som alltid kommer vara det jag jobbat som mest och hårdast för att eliminera.. ta bort, skära ner ..

Det var inte förrän idag klockan 07.04 det slog mig att jag har ju fått min önskning uppfylld .. jag har äntligen lyckats skapa ett liv för mig själv helt och hållet i min smak.. mitt liv... ingen annans, ingen jag behöver bevisa något för .. ingen jag behöver dölja något för,  vara rädd för, vara ledsen över ..

Det är över nu, och det som inte var för mig, det som inte passade mig det som fick mig att må dåligt är absolut ingen dålig sak, bara att det passar helt enkelt någon annan mycket bättre och jag inser nu mer än någonsin förr att allt händer för en anledning !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0